יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

אמא יש רק אחת!

לאחרונה ניהלתי שיחה עם חברה על אמהות. היא בהתנהלות שלה אמא טוטלית. זה גרם לי לחשוב על איזה אמא אני. (רמז: ממש לא טוטלית...)
א.ד. ויניקוט טבע את הביטוי Good enough mother. אני חושבת שאני מתחברת לזה יותר מהכל. אני אמא שמנסה להיות טובה, הכי טובה שאני יכולה ברגע נתון. לפעמים אני יכולה יותר ולפעמים קצת פחות, ולפעמים בא לי להתפטר מהמקצוע...
יש אמהות שכל הזמן נראות רגועות. כל הזמן מחייכות ומדברות בשקט כזה. יש להן בתיק עוגיות גרנולה תוצרת בית וכשהן מזמינות חברים הן תמיד עושות אתם עבודות יצירה בגבס או משהו מושקע אחר שלא אכפת להן שמלכלך...
כשהן בגן שעשועים עם הילדים הן מלוות אותם לכל המתקנים בסבלנות ולא מבזבזות זמן על שיחות בטלות עם אמהות אחרות על הספסל.
כשהן מקריאות סיפור, הן לא מדלגות על אף מילה ומדגישות את הערכים החשובים שנלמדים.

ויש אותי. מדברת בשקט לפעמים, לפעמים בקול. לפעמים מתלהבת ממה שהם מספרים, לפעמים מקשיבה בחצי אוזן ולא תמיד עונה בהתאם להקשר...
אופה הרבה עוגיות ועוגות, אבל אין בהן גרנולה, אלא סוכר לבן (הו!!) אבל הם בדרך כלל שותפים באפייה ומתים על זה.
פעם עשיתי איתם עבודות בחימר, אבל בעיקר ציורים על דפי טיוטה ואם אפשר, תציירו לבד ותראו לי כשתסיימו... אבל אני תולה ציורים נבחרים על המקרר...
כשאנחנו בגן שעשועים אני מצהירה: אתם עולים רק על מתקנים שאתם יכולים לבד... ובכיף מקשקשת עם כמה אמהות... אבל לימדתי אותם לדחוף אחד את השני בנדנדה!
כשאני מקריאה להם סיפור, אני מודה, אני מדלגת לפעמים על חלק מהמשפטים (מעין סיכום האירועים האחרונים...) אבל אני עושה את קולות לכל הדמויות, כולל קולות של רקע ואווירה (אלופה בצחוק מרושע של מכשפה!)
נראה לי שהילדים גדלים לזה לא רע בכלל. הם לומדים שהחיים לא רק סביבם ושלאמא יש לפעמים צרכים / רצונות שלא קשורים בהם, והם לא פחות חשובים. (דרך אגב, גם לקשקש עם חברה זה צורך, וגם לבהות קצת בטלביזיה...)
הבן שלי אמר לי לא מזמן: "אמא, אני רוצה להגיד לך משהו שישמח אותך מאוד. אני כבר לא רוצה אמא אחרת (??!) , את האמא הכי טובה בעולם!" אז נראה לי שלמרות הכל, אני אמא טובה,
די טובה... (-;

7 תגובות:

  1. אוי טלינקה...זה מקסים! נהניתי לקרוא את זה והתחברתי לגמרי...

    השבמחק
  2. מסכימה לגמרי... חוץ מזה, את אמא מצויינת - הלוואי שלהרבה ילדים תהיה אמא כמוך!

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו מדהים, אני באמת לא מבינה את האימהות המושלמות, מה אין להן חיים (או צרכים) מלבד הילדים.
      יש משפט מוכר - חייה ותן לחיות.
      אז זה לא שאני מאמינה שהם צריכים לגדול לבד, אבל אני חושבת שאמא שבריאה בנפשה, זה הרבה יותר חשוב מילדים שמקבלים את כל תשומת הלב....

      מחק
  3. תמיד ראיתי אותך בתור האמא המושלמת שתיארת...בכח אופן אני שמחה שאני לא היחידה שמלמדת את כישורי הנדנוד והגלישה בסגנון חופשי.(אפרת)

    השבמחק
  4. אני כל הזמן מבקרת את עצמי אבל מאז שהבנתי את המושג הזה של אמא מספיק טובה אז אימצתי אותו בחום

    השבמחק