יום שני, 16 באפריל 2012

השעון נראה כמו שרודף אחרי עצמו...


שלושה ילדים. מתישהו כשלא שמנו לב, הם הפכו לחבורה. כזו שהולכת תמיד יחד. והרבה פעמים זה תענוג, במיוחד כשרואים אותם משחקי יחד בכיף, ואז זה אושר שאי אפשר לתאר. אבל לפעמים, אני נורא רוצה להיות רק עם אחד מהם, בתשומת לב מלאה, אחד על אחד – בכיף.
אז החלטנו לייסד "שעת מלך" בבית. שעה שלמה, פעם בשבוע שבה אנחנו מקדישים תשומת לב בלעדית לאחד הילדים.  עושים אתו מה שהוא רק רוצה, איפה שהוא רוצה (בגבולות הסביר כמובן). פעם אני עם דנה, פעם בעלי, פעם עם אלון, ואלה – בינתיים זורמת עם מי שנשאר... נשמע פשוט, לא? אז זהו, שלא. מי היה מאמין שיהיה כל כך קשה למצוא שעתיים כאלה בשבוע לכל אחד מאתנו. הזוי!
אבל בין כל התמרונים שאנחנו עושים ממילא, בין העבודה, לגנים, לחוגים, למפגשים עם חברים (של הילדים כמובן, למי יש זמן להיפגש עם חברים מבוגרים באמצע השבוע?...) – זה כמעט בלתי אפשרי.
החיים הפכו למרוץ נגד הזמן. איכשהו, מהרגע שהם מגיעים הביתה אני כל הזמן במשא ומתן עם השעון. 4 שעות מתחילות מ-עכ-שיו! זמן משחק, קצת טלביזיה, אמבטיות, מתי מתחילים את ארוחת הערב? מתי כבר היא תסתיים? נספיק סיפור הלילה או שנסתפק ב"סיפורים לנימי" בערוץ הופ?...
ולאורך כל היום, כמתבקש, מלווה אותי בנאמנות תחושת האשמה. לא נעים לי מעצמי... אני באמת רוצה להקדיש להם יותר. אבל לפעמים יותר נוח פשוט לתת להם לשחק האחד עם השני... אני נזכרת במשפטים שאמא שלי היתה זורקת לנו מהסלון בילדותי: "אם אין דם אני לא מתערבת!". היום אני לגמרי מזדהה...
ובכלל מה עם שעה למלכה האמיתית של הבית הזה? ולא, 21 בערב זו לא שעה שבה אני יכולה באמת לעשות משהו עם עצמי. בא לי שעה ככה באמצע היום, אחר הצהריים, כשהילדים כבר לא במסגרות אבל אני לא אחראית להם. זו משמעות אמיתית של חופש!

12 תגובות:

  1. I Hear you sister!!
    את לגמרי צודקת, בשעה תשע בערב הרי למי יש כוח לעשות משהו חוץ מליפול על המיטה שדודה ורצוצה ("כי הרי זה רק לכמה דקות ואז קמים...")
    אבל הרעיון של "שעת מלך" נשמע לי מעולה, אני אנסה אותו בקרוב ואעדכן איך הלך אצלי. אם יש עוד רעיונות, תעבירי הלאה כמובן

    השבמחק
    תשובות
    1. ב- 21 בערב אני אף פעם לא ישנה! אני לפעמים "חושבת עם עצמי" ולפעמים רק שמה ראש לכמה דקות...
      ולגבי ה"שעת מלך" - באמת מומלץ! הילדים ממש מחכים לזה. אנחנו רק צריכים להקפיד על זה ולא לוותר. (-:

      מחק
  2. טלי, אני חייבת לשתף אותך במשפט ששמעתי אתמול במפגש סיכום של לימודי ההורות שלי, אחת המשתתפות שהיא אמא ל 3 (כמונו) רק לילדים שהם כבר ממש גדולים, הגדול שלה בגילי... אמרה אתמול שכשהיא היתה צעירה היא היתה עסוקה ב"לתקתק" את הילדים הכל עבד כמו שעון (נשמע מוכר???) והיא לא באמת מרגישה שנהנתה רק מ"להיות" עם הילדים ולא לקחה רגע "להשאר" , ובננו נראה לי שאנחנו היום עם המון מודעות הרבה יותר מהדור הקודם שלנו אבל משום מה דברים כנראה לא משתנים הרבה, גם אנחנו במרדף החיים מתקתקים עובדים ובסוף היום נשפכים.... אבל עם כל זאת הרעיון של "שעת מלך" נשמע רעיון מקסים!!!! נראה לי שנאמץ גם אצלנו. לגבי שעת מלכה פרגני לעצמך, כי אם אין אני לי מי לי?... נראה לי שבן הזוג יפרגן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מתחברת לגמרי. אבל את יודעת איך זה, לפעמים קשה לנו להביא את עצמנו לעשייה גם כשאנחנו יודעות מה "נכון". זה הכיף בלהיות בקבוצת הורים. שכל הזמן ההורות נמצאת במודעות. ואם את קצת שוקעת לשגרה מנוונת, זה מעיר אותך.
      ובקשר ל"שעת מלכה" שלי (אני המלכה ברור! - אם אין אני לי-מי יחמיא לי...) גם אם בינתיים אני לא מוצאת פנאי, אני צוברת שעות לקראת החופשה הבאה שלנו... בן הזוג אכן מפרגן! (-;

      מחק
  3. כמה זה נכון. גם כשאני מדברת עם בעלי ואומרת לו שיש לי רגשות אשם, הוא אומר : אני הייתי בן יחיד ואף אחד לא העסיק אותי בבית והנה גדלתי בסדר. אז תתנחמי ותברכי את זה שיש להם אחד את השני ועוד מעט גם לה לה וגאיושה תגדלנה ויהיה עוד יותר שמח! לגבי זמן לעצמך באמצע היום, תשכחי מזה בינתיים. אולי כשנחזור לעבודה נרגיש קצת יותר חופשיות.

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת! כל הזמן שהם רבים אני אומרת להם - איזה מזל שיש לכם אחד את השני אחרת לא היה לכם עם מי לריב... אבל לא בפולניות אלא בקטע הטוב של הריב, שבינינו הם גם קצת נהנים ממנו. וחוץ מזה, כמו שזה נראה עכשיו, אלה וגאיה זורמות בכיף עם כל הבלאגן...יתרונות של ילדה שלישית!

      מחק
  4. טלי אהובה"כשהילדים כבר לא במסגרות אבל אני לא אחראית להם. זו משמעות אמיתית של חופש"-אין מצב כזה.מרגע שילדת את אחראית הריני להודיעך ממרומי גילי.
    את שעת המלך -אני מעתיקה לשימוש הבעל של המלכה.
    שולמית

    השבמחק
    תשובות
    1. את כל כך צודקת! אנחנו כל כך עסוקים בלהקדיש לילדים, שלפעמים אנחנו קצת שוכחים להקדיש לזוגיות...

      מחק
  5. ממי שלי, חברה חכמה שלי אמרה לי, שמרגע שהיא התחילה להביא ילדים, היא סופרת עשר שנים קשות, אחרי העשר שנים היא תתחיל ליהנות שוב בחיים. גם בזוגיות , גם בקריירה וגם בכלל... כמה זמן כבר עבר אצלך? שש שנים? חכי עוד ארבע (:
    האמת היא שזה נשמע לי די הגיוני. לפני שהבאנו ילדים נהנו בזוגיות, מהרגע שנולדו הילדים אנחנו טוחנים ואין לנו זמן לנשום, בטח לא לראות שאנחנו אפילו צריכות לעשות גבות!!! אנחנו כל כך מתגעגעים לקצת זמן פנוי ולטיפוח זוגיות שההמתנה לזה תהפוך את זה למשהו שווה שמשתוקקים אליו.
    אגב, היה לי זמן לקרוא ולכתוב כיוון שאמא שלי אצלי היום ...

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכבוד על האופטימיות. רק שאם אחכה עוד 4 שנים, כבר לא תישאר לי זוגיות...(-;
      אני מאמצת את הרעיון של שולמית ואנסה את שעת המלך גם על בעלי ה-מלך!

      מחק
  6. כמה אני מזדהה.... רק אתמול אמרתי ליניב (בעלי) שאני מרגישה שהזמן שהוא מקדיש לילדים, גם אם זה 20 דק' בערב לפני שהם הולכים לישון, זה תמיד זמן איכות ושאני לא מרגישה שאני אפילו מצליחה להגיע ל- 10 דק' עם מישהו מהם כי אני עסוקה ב"לתפעל" את הבית. אז הגעתי למסקנה שמהיום, הכלים יכולים לחכות חצי שעה וגם יתר הסידורים בבית ואני אנסה בזמן הזה קצת יותר להיות עם הילדים. נכון שכרגע, עם תינוק, חלוקת הזמן ממש לא שווה, אבל אני בטוחה שבבוא הזמן אני אוכל להוציא מזה את המירב.
    מעבר לכך, רעיון "שעת המלך" מדהים בעיני ואני אנסה לאמץ בהמשך.

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת! אנחנו עסוקות בתפעול ולפעמים מפספסות את הכיף...

      מחק